Υγιεινή διατροφή του δέρματος: Η αλήθεια για τα αντιοξειδωτικά

Η αλήθεια για τα αντιοξειδωτικάΑντιοξειδωτικά, Ακούμε αυτή τη λέξη κάθε μέρα , δεδομένου ότι σχετίζεται με τη διατήρηση μιας υγιεινής διατροφής του δέρματος και τα χρειαζόμαστε επίσης σε μια θεραπευτική αγωγή φροντίδας του δέρματος μας. Αλλά ποια είναι αυτά τα αντιοξειδωτικά ακριβώς και τι κάνουν;

Τα αντίπαλα στρατόπεδα στην δερματολογία έχουν εκτενείς διαμάχες για τη σημασία των αντιοξειδωτικών. Το περιοδικό της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης πραγματοποίησε μια μελέτη που δείχνει ότι η πρόσληψη πάρα πολλών αντιοξειδωτικών μπορεί να προκαλέσει συσσώρευση επιβλαβή επίπεδων τοξινών στο σώμα μας, η οποία μπορεί με τη σειρά της να προκαλέσει καρκίνο. Μια τρομακτική σκέψη, πράγματι.

Η αλήθεια για τις ελεύθερες ρίζες

Δέρμα και ελεύθερες ρίζεςΕίμαστε εκτεθειμένοι σ’ ελεύθερες ρίζες κάθε μέρα στα εξωτερικά φυσικά στοιχεία, όπως τον ήλιο, το οποίο σημαίνει ότι είναι σχεδόν αναπόφευκτο να τ’ αποφύγουμε. Ωστόσο αυτό μπορεί να επιδεινώσει τα επίπεδα αυτών μέσα στο σώμα μας, αν κάνουμε ανθυγιεινές επιλογές στον τρόπο ζωής, όπως την κατανάλωση τοξινών και των υποπροϊόντων που βρίσκονται συχνά σε έτοιμα γεύματα των fast foods, της καφεΐνης και των τσιγάρων. Βασικά, όσο πιο τοξικός είναι ο τρόπος ζωής σας, τόσο  περισσότερο θα είστε εκτεθειμένοι σε ελεύθερες ρίζες.

Δεδομένου ότι το δέρμα είναι το μεγαλύτερο όργανο του σώματος, είναι και το πιο επιρρεπές στη δημιουργία ελευθέρων ριζών. Έτσι μπορείτε ( και πρέπει) να προστατεύσετε το δέρμα σας από το εσωτερικό αυξάνοντας την κατανάλωση αντιοξειδωτικών σας, μέσω της διατροφής σας.

Η αλήθεια για τη βιταμίνη C

Βιταμίνη C και αντιοξειδωτικάΜα είναι πολύ γνωστή για το καλό που μας κάνει στο ανοσοποιητικό σύστημα, όμως είναι επίσης ένας απαιτούμενος συμπαράγοντας για την παραγωγή κολλαγόνου, το οποίο είναι ένα κρίσιμο συστατικό για το δέρμα, επειδή η παραγωγή κολλαγόνου συσφίγγει τα κύτταρα του δέρματος και βοηθά έτσι στη μείωση της εμφάνισης των λεπτών γραμμών και των ρυτίδων. Επιπλέον, ως ένα υδατοδιαλυτό αντιοξειδωτικό, η βιταμίνη C βοηθά στην προστασία των κυττάρων του δέρματος από τις βλάβες της έκθεσης στον ήλιο. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη της βιταμίνης C για τις ενήλικες γυναίκες άνω των 19 ετών είναι 75 mg ( χιλιοστόγραμμα ) και 110 για τους καπνιστές.

Που θα τη βρείτε: Οι προφανείς πηγές τροφίμων είναι τα εσπεριδοειδή. Ωστόσο, στην πραγματικότητα δεν έχουν τα υψηλότερα επίπεδα της βιταμίνης C. Προτιμήστε και τις πιπεριές, ειδικά τις κίτρινες οι οποίες έχουν τις υψηλότερες συγκεντρώσεις της βιταμίνης αυτής.

Η αλήθεια σχετικά με τη βιταμίνη Ε

Βιταμίνη E και αντιοξειδωτικάΥπάρχουν αντικρουόμενες έρευνες σχετικά με τα οφέλη για την υγεία και τους κινδύνους που συνδέονται με τη λήψη συμπληρωμάτων της βιταμίνης Ε. Ένας καλός κανόνας είναι να πάρετε μόνο όσο χρειάζεστε και τίποτα περισσότερο. Για τις ενήλικες γυναίκες η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη είναι 15 mg ( χιλιοστόγραμμα ). Οι έρευνες μας δείχνουν ότι η βιταμίνη Ε είναι το πιο συμπυκνωμένο αντιοξειδωτικό στο δέρμα. Ως εκ τούτου, συμβάλλει στη δημιουργία υγιών κυττάρων και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της κυτταρικής μεμβράνης.  Με την παραγωγή νέων κυττάρων του δέρματος, η βιταμίνη Ε βοηθά στο να κάνει το δέρμα να φαίνεται παχουλό και σταθερό.  Ωστόσο είναι λιποδιαλυτή, οπότε αν γίνει κατάχρηση, τότε μπορεί να γίνει τοξική στο σώμα με τη συσσώρευση στο λιπώδη ιστό σας.

Που θα τη βρείτε: Για να αποφευχθεί η υπερβολική πρόσληψη βιταμίνης Ε, συνιστάται η λήψη των θρεπτικών συστατικών της, μέσω της διατροφής δεδομένου ότι είναι σχεδόν αδύνατο να γίνει τοξική από την κατανάλωση των τροφίμων. Μπορείτε να τη βρείτε στα καρύδια, στο φύτρο του σιταριού και τους διάφορους σπόρους ( όπως οι ηλιόσποροι, τα φιστίκια, τα αμύγδαλα) και τα αβοκάντο.

Η αλήθεια για τη βιταμίνη Α

Βιταμίνη A και αντιοξειδωτικάΗ βήτα-καροτίνη είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία του δέρματος, είναι μια μορφή της βιταμίνης Α, η οποία είναι υπεύθυνη για την επισκευή και την καλλιέργεια νέων κυττάρων. Ωστόσο, η βιταμίνη Α είναι επίσης λιποδιαλυτή όπως η βιταμίνη Ε, έτσι θα πρέπει ν’ αποφεύγετε την υπερβολική πρόσληψη. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη για τις ενήλικες γυναίκες που δεν είναι έγκυες είναι 700 mcg (μικρογραμμάρια ). Πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν μπορείτε να ξεγελάσετε τη γήρανση και την πρόληψη του καρκίνου, απλά παίρνοντας ένα υπέρογκο ποσό αυτών των βιταμινών. Το μόνο που θα καταφέρετε θα είναι ν’ αυξήσετε τους πιθανούς κινδύνους.

 Συνιστάται ν’ αποφεύγετε τα συμπληρώματα με β-καροτένιο. Αντίθετα, αυξήστε την πρόσληψη από τα φρούτα και τα λαχανικά, γιατί είναι σχεδόν αδύνατο να επιτευχθούν τα τοξικά επίπεδα της οποιασδήποτε βιταμίνης μέσω της διατροφής. Αναρίθμητες μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά κινδύνων ασθενειών σε όλο τον κόσμο.

Που θα το βρείτε: Τα πορτοκαλί λαχανικά και φρούτα όπως τα καρότα, οι γλυκοπατάτες και τα βερίκοκα το έχουν. Επίσης τα φυλλώδη λαχανικά, όπως τα λάχανα και τα πράσινα γογγύλια είναι μεγάλες πηγές αυτής της βιταμίνης.

Η αλήθεια για τα τοπικά ρετινοειδή

Ρετινόλη και αντιοξειδωτικάΗ τελευταία λέξη σε προϊόντα αντί – γήρανσης φροντίδας του δέρματος είναι τα ρετινοειδή, τι είναι όμως αυτά ακριβώς; Τα ρετινοειδή είναι βασικά παράγωγα της βιταμίνης Α, η οποία όπως ξέρετε διαδραματίζει αναπόσπαστο ρόλο στην υγεία του δέρματός σας. Έτσι, δίνοντας στο σώμα σας επαρκή ρετινοειδή, μπορείτε να φτιάξετε ουσιαστικά νέους ιστούς του δέρματος.

 Η ρετινόλη είναι η πιο κοινή τοπική μορφή της βιταμίνης, αλλά αν χρησιμοποιείτε μια υψηλή συγκέντρωση απ’ αυτήν, δεν θα δείτε σημαντική βελτίωση στις λεπτές γραμμές και τις ρυτίδες. Και αν χρησιμοποιείτε πάρα πολύ ρετινοειδή, τότε μπορεί να προκαλέσετε τοξικότητα στο δέρμα σας και τα αποτελέσματα θα είναι ακριβώς το αντίθετα.

 Γι’ αυτό αν θέλετε μπορείτε να την αποφύγετε τελείως και να επιλέξετε, αντί αυτήν την τρετινοΐνη ( βρείτε την σε κρέμες όπως Retin -A ή Retin – A Micro ). Σε αντίθεση με τη ρετινόλη, προσφέρει πιο άμεσα αποτελέσματα και μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματική στη μείωση της εμφάνισης των λεπτών γραμμών και των ρυτίδων. Ξεκινήστε αργά με την εφαρμογή της, γιατί η υπερβολική ποσότητα μπορεί να ερεθίσει το δέρμα με αποτέλεσμα να εμφανιστούν κοκκινίλες.

Η αλήθεια για το σελήνιο

Σελήνιο και αντιοξειδωτικάΌλα τα μέταλλα, έτσι και το σελήνιο προσφέρονται για την τόνωση της παραγωγής αντιοξειδωτικών στο σώμα. Αλλά, θα πρέπει να τα πάρετε από τη διατροφή σας, επειδή το σώμα σας δεν τα παράγει φυσικά. Το σελήνιο είναι ειδικά, ένα από τα πιο ισχυρά ανόργανα καθώς βοηθά στην απορρόφηση της βιταμίνης Ε, εκτός από την προστασία της ελαστικότητας του δέρματος σας και την παροχή προστασίας από τον ήλιο.

Το καλό είναι ότι χρειάζεστε μόνο ένα πολύ μικρό ποσό από αυτό, σκεφτείτε ένα εκατομμυριοστό του γραμμαρίου ( 55 mcg  ) καθημερινά. Περισσότερα από αυτό μπορεί να είναι τοξικό και να οδηγήσει σε απώλεια μαλλιών και των νυχιών. Πολλές φορές, κάτι που βοηθά σε χαμηλές δόσεις, μπορεί να κάνει ακριβώς το αντίθετο σε υψηλές δόσεις.  Σχεδόν όλα τα τρόφιμα περιέχουν σελήνιο και ειδικά τα όσπρια ( εκτός από τα θαλασσινά και τα αυγά ), είναι πραγματικά σπάνιο κάποιος να έχει έλλειψη σεληνίου, οπότε η συμβουλή μας  είναι ν’ αποφεύγεται η λήψη ενός συμπληρώματος.

Η αλήθεια για τα φυτοθρεπτικά συστατικά

Φυτοθρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικάΤα φυτοθρεπτικά συστατικά ( όπως το λυκοπένιο και η λουτεΐνη ) είναι τα αντιοξειδωτικά που προέρχονται από μια ουσία των φυτών. Έχουν αποδειχθεί ότι είναι ισχυρά όπλα στον αγώνα κατά των εκφυλιστικών ασθενειών. Αν και δεν έχουν άμεση επίδραση στο δέρμα ή στα μαλλιά, όταν καταναλώνετε φυτοθρεπτικά συστατικά, θα βελτιώσετε τη συνολική υγεία του σώματός σας. Έτσι κάθε φορά που τρέφεστε καλά και η πρόσληψη αντιοξειδωτικών σας είναι σε σωστά επίπεδα, τότε και το ανοσοποιητικό σας σύστημα θα είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα αλλά και το δέρμα σας και τα μαλλιά σας( υποθέτοντας ότι πίνετε αρκετό νερό )  θα αντικατοπτρίζουν αυτό το αποτέλεσμα.

Που θα το βρείτε: η λουτεΐνη βρίσκεται στα λαχανικά που έχουν μια κίτρινη – πορτοκαλί χρωστική ουσία, όπως η κολοκύθα και τα βαθιά πράσινα λαχανικά όπως το σπανάκι και το κατσαρό λάχανο. Το λυκοπένιο βρίσκεται στα κόκκινα φρούτα και λαχανικά και ιδιαίτερα στις ντομάτες και στα προϊόντα της. Άλλα φρούτα όπως το κόκκινο καρπούζι, η παπάγια, η γκουάβα και το ροζ γκρέιπφρουτ περιέχουν επίσης αυτό το θρεπτικό.

Η αλήθεια για τα συμπληρώματα

Συμπληρώματα και αντιοξειδωτικάΈνας καλός γενικός κανόνας είναι, ότι δεν έχετε ανάγκη από συμπληρώματα διατροφής, γιατί τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά και τα οφέλη από την κατανάλωση τους τα παίρνετε από τα φρούτα και τα λαχανικά. Στην ουσία λαμβάνετε τ’ αντιοξειδωτικά στη φυσική τους μορφή, αποφεύγοντας έτσι την υπερβολική δόση. Αυτός είναι ο λόγος που συνιστάται η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών σε οκτώ ή εννέα μερίδες την ημέρα. Ένας τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι τρώτε ποικίλα, είναι να τρώτε κάτι που είναι από το χρώμα του ουράνιου τόξου κάθε μέρα. Έτσι τη μια μέρα θα τρώτε κάτι λευκό ( κουνουπίδι, κρεμμύδι, πατάτα ), την άλλη κάτι κόκκινο (ντομάτα, καρπούζι ) και ούτω καθεξής. Έτσι θα παίρνετε ένα ωραίο μείγμα βιταμινών, φυτοθρεπτικών συστατικών και μετάλλων κάθε ημέρα. Να θυμάστε ότι θεωρείται μύθος, πως μπορείτε να συμπληρώσετε τα αντιοξειδωτικά στον οργανισμό σας με έτοιμα συμπληρώματα διατροφής και δεν χρειάζεστε ν’ ακολουθήσετε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής.

Αν σας άρεσε το άρθρο μας για τα αντιοξειδωτικά και τα οφέλη τους. Κάντε ένα Like στη σελίδα μας στο Facebook και μοιραστείτε το με τους φίλους σας!! Είναι η ανταμοιβή μας!!

 

Εύα Σ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CAPTCHA ImageChange Image

Free mockups