Πρόληψη του καρκίνου και διατροφή (Β΄Μέρος)

Πρόληψη του καρκίνου – Επιλέξτε τα λίπη σας με σύνεση

Διατροφή και πρόληψη του καρκίνουΈνα σημαντικό πλεονέκτημα της μείωσης της ποσότητα του κρέατος που τρώμε είναι ότι αυτόματα θ’ αποκόψουμε πολλά ανθυγιεινά λίπη. Διαλέγοντας μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά, τότε αυξάνουμε τον κίνδυνο για πολλούς τύπους καρκίνου. Αλλά η λύση δεν είναι ν’ αποκόψουμε εντελώς το λίπος. Στην πραγματικότητα, ορισμένοι τύποι του λίπους μπορεί προστατεύουν από τον καρκίνο. Προσπαθήστε να επιλέξετε τα λίπη σας με σύνεση και να τα τρώτε με μέτρο.

  1. Τα λίπη που αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου. Τα δύο πιο επιζήμια λίπη είναι τα κορεσμένα λίπη και τα τρανς λιπαρά. Τα κορεσμένα λίπη βρίσκονται κυρίως σε ζωικά προϊόντα όπως στο κόκκινο κρέας, στο πλήρες γάλα , στα διάφορα γαλακτοκομικά προϊόντα και στα αυγά. Τα τρανς λιπαρά, που ονομάζονται και μερικώς υδρογονωμένα έλαια, έχουν δημιουργηθεί με την προσθήκη υδρογόνου σε υγρά φυτικά έλαια για να γίνουν πιο σταθερά και για ν’ αντέξουν περισσότερο χωρίς ν’ αλλοιωθούν, αυτό φυσικά είναι πολύ καλό για τους παραγωγούς τροφίμων, αλλά πολύ κακό για σας.
  2. Τα λίπη που μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου. Τα καλύτερα λίπη είναι τα ακόρεστα λίπη, τα οποία προέρχονται από φυτικές πηγές και είναι υγρά σε θερμοκρασία δωματίου. Πρωτογενείς πηγές περιλαμβάνουν το ελαιόλαδο και το έλαιο canola. Επίσης πρέπει να δώσετε έμφαση στα ωμέγα- 3 λιπαρά οξέα, που καταπολεμούν τις φλεγμονές και υποστηρίζουν τον εγκέφαλο και την υγεία της καρδιάς. Καλές πηγές περιλαμβάνουν ο σολομός, ο τόνος και ο λιναρόσπορος.
  3. Μειώστε την κατανάλωση του κόκκινου κρέατος, του πλήρες γάλατος, του βουτύρου και των αυγών, καθώς αυτά είναι η κύρια πηγή κορεσμένων λιπών.
  4. Μαγειρέψτε με ελαιόλαδο. Το έλαιο canolas είναι μια άλλη καλή επιλογή, ειδικά για το ψήσιμο.
  5. Ελέγξτε τον κατάλογο των συστατικών στις ετικέτες των τροφίμων και ν’ αποφεύγετε οτιδήποτε με υδρογονωμένα ή μερικώς υδρογονωμένα έλαια, τα οποία συνήθως βρίσκονται σε μαργαρίνες, μαγειρικά λίπη, σάλτσες για σαλάτες  και άλλα συσκευασμένα τρόφιμα .
  6. Κόψτε το λίπος από το κρέας όταν το τρώτε και αποφύγετε να τρώτε το δέρμα του κοτόπουλου.
  7. Επιλέξτε άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα που είναι εμπλουτισμένα με ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα.
  8. Προσθέστε ξηρούς καρπούς και σπόρους στα δημητριακά, στις σαλάτες, στις σούπες ή σε άλλα πιάτα. Καλές επιλογές είναι τα καρύδια, τα αμύγδαλα, οι σπόροι κολοκύθας, τα φουντούκια, τα πεκάν και το σουσάμι.
  9. Χρησιμοποιήστε λινέλαιο σε smoothies ή σε σαλάτες, αλλά μην μαγειρέψετε μ’ αυτό, καθώς χάνει τις προστατευτικές ιδιότητες όταν θερμαίνεται.
  10. Περιορίστε τα fast food, τα τηγανητά  και τα συσκευασμένα τρόφιμα, τα οποία τείνουν να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε τρανς λιπαρά. Αυτό περιλαμβάνει τρόφιμα όπως τα πατατάκια, τα μπισκότα, τα κράκερ, τις τηγανιτές πατάτες και τα ντόνατς.
  11. Φάτε ψάρια μία ή δύο φορές την εβδομάδα. Καλές επιλογές περιλαμβάνουν τον σολομό, τις σαρδέλες, τη ρέγγα και το μπακαλιάρο.

Πρόληψη του καρκίνου – Επιλογή των τροφίμων

Διατροφή και καρκίνοςΤο ανοσοποιητικό σύστημα σας κρατά υγιείς με την καταπολέμηση των ανεπιθύμητων εισβολέων στο σύστημά σας, συμπεριλαμβανομένων και των καρκινικών κυττάρων. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να φάτε για να μεγιστοποιήσετε τη δύναμη του ανοσοποιητικού σας συστήματος. Αλλά να έχετε κατά νου ότι δεν υπάρχει κανένα μεμονωμένο τρόφιμο ή το συστατικό θαύμα που θα σας προστατεύσει από τον καρκίνο.

◾ Ενισχύστε την πρόσληψη των αντιοξειδωτικών. Τα αντιοξειδωτικά είναι ισχυρές βιταμίνες που προστατεύουν από τον καρκίνο και βοηθούν τα κύτταρα στο σώμα σας να λειτουργούν βέλτιστα. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι οι καλύτερες πηγές αντιοξειδωτικών, όπως η βήτα-καροτίνη, η βιταμίνη C, η βιταμίνη Ε και το σελήνιο.
◾ Φάτε ένα ευρύ φάσμα από πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά. Τα πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά είναι πλούσια σε φυτοχημικά, μάχονται την ασθένεια και τονώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Όσο μεγαλύτερη είναι η ποικιλία των χρωμάτων που περιλαμβάνετε στη διατροφή σας, τόσο περισσότερο θα ωφεληθείτε, αφού διαφορετικά χρώματα είναι πλούσια σε διαφορετικά φυτοχημικά.
◾ Ενισχύστε το ανοσοποιητικό σας σύστημα με μπαχαρικά. Το σκόρδο, το τζίντζερ και η σκόνη κάρι όχι μόνο προσθέτουν γεύση, αλλά καταπολεμούν τον καρκίνο χάρη στα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που περιέχουν . Άλλες καλές επιλογές είναι η κουρκούμη, ο βασιλικός, το δεντρολίβανο και ο κόλιανδρος. Χρησιμοποιήστε τα σε σούπες, σαλάτες, φαγητά κατσαρόλας ή οποιοδήποτε άλλο πιάτο.
◾ Πίνετε άφθονο νερό. Το νερό βρίσκεται ουσιαστικά σε όλες τις διεργασίες του σώματος. Τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, απομακρύνει τα απόβλητα και τις τοξίνες και μεταφέρει τα θρεπτικά συστατικά σε όλα τα όργανά σας.

Πρόληψη του καρκίνου – Προετοιμάστε το φαγητό σας υγιεινά

Προτιμήστε μια υγιεινή διατροφήΊσως το σημαντικότερο που έχετε να κάνετε, είναι να επιλέγετε υγιεινά τρόφιμα, επίσης σημαντικό όμως είναι, το πώς θα προετοιμάσετε και θ’ αποθηκεύσετε το φαγητό σας. Ο τρόπος που μαγειρεύετε το φαγητό σας μπορεί είτε να βοηθήσει είτε να βλάψει τις αντικαρκινικές σας προσπάθειες. Παρακάτω σας είναι μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να πάρετε τα περισσότερα οφέλη από την κατανάλωση των λαχανικών:

◾ Να τρώτε τουλάχιστον μερικά ωμά φρούτα και λαχανικά. Αυτά έχουν τις υψηλότερες ποσότητες βιταμινών και ανόργανων στοιχείων.
◾ Μαγειρέψτε τα λαχανικά στον ατμό μέχρι να μαλακώσουν χρησιμοποιώντας μια μικρή ποσότητα νερού. Αυτό διατηρεί τις περισσότερες από τις βιταμίνες. Το ψήσιμο αφαιρεί από τα λαχανικά πολλές από τις βιταμίνες και τα μέταλλα. Αν βράσετε τα λαχανικά χρησιμοποιείστε το νερό στο μαγείρεμα σε μια σούπα ή σ’ ένα άλλο πιάτο για να εξασφαλίσετε ότι παίρνετε όλες τις βιταμίνες.
◾ Πλύνετε όλα τα φρούτα και τα λαχανικά. Χρησιμοποιήστε μια βούρτσα για το πλύσιμο των λαχανικών. Το πλύσιμο δεν εξαλείφει όλα τα υπολείμματα φυτοφαρμάκων, αλλά σίγουρα θα τα μειώσει. Επιλέξτε βιολογικά προϊόντα, αν είναι δυνατόν, που καλλιεργούνται χωρίς τη χρήση φυτοφαρμάκων.

Μαγειρική και καρκινογόνες ουσίες

Η υγιεινή διατροφή σώζει ζωέςΚαρκινογόνες ουσίες είναι οι καρκινογόνες ουσίες που βρίσκονται στα τρόφιμα. Οι καρκινογόνες ουσίες μπορεί να σχηματιστούν κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος ή κατά τη διατήρηση του φαγητού. Παραδείγματα τροφίμων που έχουν καρκινογόνες ουσίες, είναι τα αποξηραμένα και διατηρημένα κρέατα ( π.χ. μπέικον, λουκάνικο, το βόειο κρέας) τα καμένα κρέατα, τα καπνιστά τρόφιμα και τα τρόφιμα που έχουν μουχλιάσει. Εδώ είναι μερικοί τρόποι για να μειώσετε την έκθεσή σε καρκινογόνους παράγοντες:

◾ Μην μαγειρεύετε τα έλαια σε υψηλή θερμοκρασία. Η χαμηλή θερμότητα στο μαγείρεμα ή στο ψήσιμο ( λιγότερο από 240 βαθμούς ) αποτρέπει τα έλαια ή τα λίπη από το να γίνουν καρκινογόνα. Αντί για το τηγάνισμα ή το σοτάρισμα, να επιλέξετε υγιείς μεθόδους όπως το ψήσιμο, το βράσιμο και τον ατμό.
◾ Το κάψιμο ή απανθράκωση στα κρέατα δημιουργεί καρκινογόνες ουσίες. Εάν επιλέξετε το μπάρμπεκιου, προσπαθήστε να μην ψηθεί το κρέας πολύ.
◾ Τα έλαια να φυλάσσονται σε δροσερό και σκοτεινό μέρος σε αεροστεγή δοχεία, καθώς γρήγορα ταγγίζουν όταν εκτίθενται σε θερμότητα, φως και αέρα.
◾ Επιλέξτε φρέσκα κρέατα, αντί των αποξηραμένων, διατηρημένων ή των καπνιστών.
◾ Αποφύγετε τα τρόφιμα που μυρίζουν ή που φαίνονται μουχλιασμένα, καθώς περιέχουν πιθανότατα αφλατοξίνη, ένα ισχυρό καρκινογόνο συστατικό. Η αφλατοξίνη πιο συχνά βρίσκεται στα μουχλιασμένα φιστίκια. Οι ξηροί καρποί θα μείνουν φρέσκοι για μεγαλύτερο διάστημα, εφόσον διατηρούνται στο ψυγείο ή στην κατάψυξη.
◾ Να είστε προσεκτικοί  στο τι βάζετε στο φούρνο μικροκυμάτων. Χρησιμοποιήστε λαδόκολλα και όχι πλαστικό περιτύλιγμα για να καλύψετε το φαγητό σας στο φούρνο μικροκυμάτων και πάντα να χρησιμοποιείτε στο φούρνο μικροκυμάτων  ασφαλή δοχεία.

Αν σας άρεσε το άρθρο μας για την πρόληψη του καρκίνου και τη διατροφή. Κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook και μοιραστείτε το με τους φίλους σας!! Είναι η ανταμοιβή μας!!

Εύα Σ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CAPTCHA ImageChange Image

Free mockups