Πρόληψη του καρκίνου και διατροφή (Α΄Μέρος)

Πρόληψη του καρκίνου και διατροφήΕίτε έχετε ιστορικό καρκίνου στην οικογένειά σας είτε μάχεστε σήμερα την ασθένεια, ο τρόπος ζωής σας, όπως για παράδειγμα η διατροφή σας, μπορεί να σας δώσει μια τεράστια βοήθεια στο να καταπολεμήσετε τον καρκίνο. Μερικά τρόφιμα μπορεί ν’ αυξήσουν τις πιθανότητες εμφάνισης του καρκίνου, ενώ άλλα υποστηρίζουν το σώμα σας και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Κάνοντας έξυπνες επιλογές τροφίμων, μπορείτε να προστατεύσετε την υγεία σας, να αισθάνεστε καλύτερα και να ενισχύσετε την ικανότητά σας, στο να καταπολεμήσει τον καρκίνο και άλλες ασθένειες.

Μείνετε υγιείς ακολουθώντας μια υγιεινή διατροφή

Τι πρέπει να ξέρετε για τον καρκίνο και τη διατροφή

Έρευνες δείχνουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό καρκίνου με το οποίο σχετίζονται θάνατοι, ίσως ακόμη και η πλειοψηφία αυτών, είναι άμεσα συνδεδεμένο με τις επιλογές του τρόπου ζωής, όπως το κάπνισμα, το ποτό, την έλλειψη άσκησης και η κακή διατροφή. Αποφεύγοντας τα τσιγάρα, περιορίζοντας το αλκοόλ και την τακτική άσκηση, τότε αυτό είναι ένα καλό ξεκίνημα για μια υγιή ζωή. Αλλά για να υποστηρίξετε καλύτερα την υγεία σας, θα πρέπει να εξετάσετε τις διατροφικές σας συνήθειες.

Το τι τρώτε και το τι δεν τρώτε, έχει μια ισχυρή επίδραση στην υγεία σας, συμπεριλαμβανομένου του κινδύνου εμφάνισης του καρκίνου. Χωρίς να το γνωρίζετε, μπορεί να τρώτε πολλά τρόφιμα που θεωρούνται ως καύσιμο για τον καρκίνο, ενώ παραμελείτε τα ισχυρά τρόφιμα και τα θρεπτικά συστατικά τους που μπορούν να σας προστατεύσουν. Εάν αλλάξετε τη διατροφή και τις συμπεριφορές σας, μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε τον κίνδυνο εμφάνισης της ασθένειας και ενδεχομένως, να σταματήσετε ακόμη και τον καρκίνο μετά την εμφάνιση του.

Πρόληψη του καρκίνου – Εστίαση σε φυτικές τροφές

Εστίαση σε φυτικές τροφέςΗ καλύτερη δίαιτα για την πρόληψη ή την καταπολέμηση του καρκίνου είναι κυρίως μια διατροφή βασισμένη σε φυτικά προϊόντα, που περιλαμβάνει μια ποικιλία από λαχανικά, φρούτα και δημητριακά ολικής αλέσεως. Αυτό σημαίνει ότι η κατανάλωση πρέπει να γίνεται κυρίως από τα τρόφιμα που προέρχονται από φυτά, λαχανικά, φρούτα, ξηροί καρποί, σπόροι, και τα φασόλια.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προσθέσετε φυτικές τροφές στη διατροφή σας. Μια ωραία υπενθύμιση είναι να θέσετε ως στόχο για ένα πιάτο φαγητό να είναι γεμάτο τουλάχιστον τα δύο τρίτα, με δημητριακά ολικής αλέσεως, λαχανικά, φασόλια ή φρούτα. Το υπόλοιπο ένα τρίτο θα περιλαμβάνει γαλακτοκομικά προϊόντα, ψάρια και κρέας. Λάβετε υπόψη σας ότι δεν χρειάζεται να είστε εντελώς χορτοφάγος. Αντί αυτού, επικεντρωθείτε στο να τρώτε τρόφιμα που βρίσκονται κοντά στην αρχική τους μορφή. Δηλαδή προσπαθήστε να ελαχιστοποιήσετε ή να μειώσετε την ποσότητα των επεξεργασμένων τροφίμων που τρώτε. Φάτε ένα μήλο αντί να πίνετε ένα ποτήρι χυμό μήλου, για παράδειγμα. Ή απολαύστε ένα μπολ πλιγούρι βρώμης με σταφίδες αντί για ένα μπισκότο πλιγούρι βρώμης με σταφίδες .

Απλές συμβουλές για να τρώτε περισσότερες φυτικές τροφές

  • Πρωινό: Προσθέστε φρούτα και μερικούς σπόρους και ξηρούς καρπούς σε δημητριακά ολικής αλέσεως.
  • Μεσημεριανό: Φάτε μια μεγάλη σαλάτα με τα αγαπημένα φασόλια και τα μπιζέλια σας ή άλλα λαχανικά. Να βάζετε πάντα μαρούλι και ντομάτα ( συν οποιαδήποτε άλλα λαχανικά μπορείτε) στο σάντουιτς σας. Παραγγείλετε ψωμί ολικής άλεσης για το σάντουιτς σας.
  • Snacks: Φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Να τρώτε καθημερινά ένα μήλο ή μια μπανάνα και λαχανικά όπως τα καρότα, το σέλινο και τα αγγούρια. Προτιμήστε και τους ξηρούς καρπούς, σπόρους  και τα αποξηραμένα φρούτα.
  • Δείπνο: Προσθέστε φρέσκα ή κατεψυγμένα λαχανικά στην αγαπημένη σας σάλτσα ζυμαρικών ή σ’ ένα πιάτο ρύζι. Δοκιμάστε μια ψητή πατάτα με μπρόκολο, γιαούρτι και σοταρισμένα λαχανικά, ή με σάλτσα. Αντικαταστήστε τις κρεμώδεις σάλτσες ζυμαρικών  με σοταρισμένα λαχανικά και σάλτσα ντομάτας που φτιάχνετε με υγιή ελαιόλαδο.
  • Επιδόρπιο: Επιλέξτε φρούτα για επιδόρπιο ή ένα τετραγωνάκι μαύρης σοκολάτας.

Πρόληψη του καρκίνου – Εστίαση στις φυτικές ίνες

Με την κατανάλωση φυτικών τροφών, θ’ αυξήσετε την πρόσληψη των φυτικών ινών. Οι ίνες είναι το μέρος των φυτών ( σε δημητριακά, φρούτα και τα λαχανικά ) που το σώμα σας δεν μπορεί να χωνέψει. Οι ίνες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση ενός καθαρού και υγιούς πεπτικού συστήματος και βοηθούν επίσης στην αποβολή των καρκινογόνων ενώσεων προτού να δημιουργήσουν βλάβη στο σώμα. Οι φυτικές ίνες βρίσκονται στα φρούτα, στα λαχανικά και στα δημητριακά ολικής αλέσεως. Δεν υπάρχουν ίνες στο κρέας, στα γαλακτοκομικά, στη ζάχαρη και στις τροφές όπως το άσπρο ψωμί, το άσπρο ρύζι  και στα γλυκά.

Απλοί τρόποι για να προσθέσετε περισσότερες φυτικές ίνες στη διατροφή σας:

◾ Χρησιμοποιήστε το καφέ ρύζι αντί για το λευκό ρύζι.
◾ Προτιμήστε το ολικής αλέσεως ψωμί αντί του λευκού.
◾ Για σνακ προτιμήστε το ποπ-κορν αντί για τα πατατάκια.
◾ Να τρώτε φρέσκα φρούτα, όπως το αχλάδι, τη μπανάνα ή ένα μήλο (με τη φλούδα).
◾ Φάτε μια ψητή πατάτα με τη φλούδα αντί για τον πουρέ πατάτας.
◾ Απολαύστε φρέσκα καρότα, σέλινο, πιπεριές ή χούμους με σάλτσα ντομάτας , αντί των τσιπς.
◾ Χρησιμοποιήστε τη σόγια αντί για κιμά στο μαγείρεμα σας.

Τρόφιμα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και καταπολεμούν τον καρκίνο

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως, η σταφίδα, το κριθάρι, η βρώμη, το πίτουρο βρώμης, το ποπ-κορν, το καστανό ρύζι, το ψωμί ολικής αλέσεως.

Καρποί
Τα σμέουρα, τα μήλα, τα αχλάδια, οι φράουλες, οι μπανάνες, τα βατόμουρα, τα μούρα, το μάνγκο, τα βερίκοκα, τα εσπεριδοειδή, τα δαμάσκηνα, οι σταφίδες και οι ξηροί καρποί
 
Όσπρια
Οι φακές, τα μαύρα φασόλια, η φάβα, τα φασόλια γίγαντες, τα μαυρομάτικα φασόλια και η σόγια.

Λαχανικά
Το μπρόκολο, το σπανάκι, τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα μπιζέλια, οι αγκινάρες, το καλαμπόκι, τα καρότα, οι ντομάτες, τα λαχανάκια Βρυξελλών και οι γλυκοπατάτες
 
Πρόληψη του καρκίνου – Μειώστε το κρέας

Εστίαση στις φυτικές ίνεςΈρευνες δείχνουν ότι οι χορτοφάγοι έχουν περίπου πενήντα τοις εκατό λιγότερες πιθανότητες ν’ αναπτύξουν καρκίνο σε σχέση μ’ εκείνους που τρώνε κρέας. Ποια είναι λοιπόν η σχέση μεταξύ του κρέατος και του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου; Πρώτον, το κρέας στερείται από φυτικές ίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά που έχουν αποδειχθεί ότι έχουν προστατευτικές ιδιότητες ενάντια στον καρκίνο. Αυτό που έχουν σε αφθονία είναι το λίπος και συχνά τα πολύ υψηλά επίπεδα κορεσμένων λιπαρών. Η διατροφή με υψηλής περιεκτικότητας λιπαρά έχει συνδεθεί με τα υψηλότερα ποσοστά καρκίνου. Είναι επίσης γνωστό, ανάλογα με το πώς είναι μαγειρεμένο το κρέας μπορεί ν’ αναπτύξει καρκινογόνες ενώσεις.

Κάνοντας καλύτερες επιλογές με βάση το κρέας και τις πρωτεΐνες

Δεν χρειάζεται ν’ αποκόψετε εντελώς το κρέας και να γίνετε χορτοφάγος. Αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι καταναλώνουν πολύ περισσότερο κρέας απ’ ότι πρέπει. Μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης του καρκίνου σας, μειώνοντας την ποσότητα των ζωικών προϊόντων με βάση πάντα το τι κρέας τρώτε, επιλέγοντας υγιεινά κρέατα.

◾ Κρατήστε την κατανάλωση κρέατος στο ελάχιστο. Προσπαθήστε να κρατήσετε το συνολικό ποσό του κρέατος στη διατροφή σας σε όχι περισσότερο από δεκαπέντε τοις εκατό των συνολικών θερμίδων σας. Ένα δέκα τοις εκατό θα ήταν ακόμη καλύτερο.
◾ Να τρώτε κόκκινο κρέας μόνο περιστασιακά. Το κόκκινο κρέας έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, έτσι να το τρώτε με φειδώ.
◾ Μειώστε το μέγεθος της μερίδας του κρέατος σε κάθε γεύμα. Η μερίδα του κρέατος δεν θα πρέπει να είναι παραπάνω από την παλάμη του χεριού σας.
◾ Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα μικρό κομμάτι κρέατος για να προσθέσετε γεύση ή υφή στο φαγητό σας, αντί να το χρησιμοποιήσετε ως το κύριο στοιχείο του φαγητού σας.
◾ Προσθέστε τη σόγια και άλλες φυτικές πηγές πρωτεϊνών στα γεύματά σας.
◾ Επιλέξτε πιο λιτά κρέατα, όπως τα ψάρια, το κοτόπουλο ή τη γαλοπούλα. Αν είναι δυνατόν προτιμήστε τα βιολογικά.
◾ Αποφύγετε τα επεξεργασμένα κρέατα όπως το χοτ ντογκ, τα λουκάνικα και τα αλλαντικά.

 Διαβάστε τη συνέχεια εδώ

Αν σας άρεσε το άρθρο μας για την πρόληψη του καρκίνου και τη διατροφή. Κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook και μοιραστείτε το με τους φίλους σας!! Είναι η ανταμοιβή μας!!

Εύα Σ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CAPTCHA ImageChange Image

Free mockups