Η σημασία ενός καλού πρωινού στη ζωή μας

Πρωινό γεύμαΜερικοί πιστεύουν ότι η παράλειψη του πρωινού θα τους βοηθήσει να χάσουν βάρος. Αυτό είναι το μεγαλύτερο λάθος που γίνεται όταν αποφασίζει κάποιος ν’ αδυνατίσει. Διάφορες μελέτες μας δείχνουν μια άμεση σχέση μεταξύ πρωινού και επιτυχούς απώλειας βάρους. Αν τρώτε ένα ικανοποιητικό πρωινό τότε:

 

• Θα τρώτε λιγότερες θερμίδες όλη την ημέρα.
• Θα τρώτε λιγότερα κορεσμένα λίπη και χοληστερόλη.
• Θα έχετε καλύτερες συνήθειες διατροφής.
• Θα ζυγίζετε λιγότερο ( γυναίκες 4 κιλά /άνδρες 3 κιλά λιγότερο).

Το κλειδί για την επιτυχή απώλεια βάρους

Το κλειδί για την επιτυχή απώλεια βάρους είναι να καίτε περισσότερες θερμίδες από ότι καταναλώνετε κάθε μέρα. Το σώμα μας καίει θερμίδες 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες το χρόνο. Το πόσο γρήγορα θα κάψετε αυτές τις θερμίδες, είναι αυτό που ονομάζεται μεταβολικός ρυθμός. Τα επιμέρους ποσοστά του μεταβολισμού μας αλλάζουν όλη την ημέρα και τη νύχτα, ανάλογα με το τι φάγαμε τελευταία και αν είμαστε ενεργοί ή σε κατάσταση ηρεμίας.

Μπορεί να καίμε θερμίδες ενώ κοιμόμαστε, όμως ο μεταβολικός μας ρυθμός επιβραδύνει δραματικά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου και καίμε λιγότερες θερμίδες ανά ώρα, ως αποτέλεσμα. Ο τρόπος για να μεγιστοποιηθεί ο αριθμός των θερμίδων που καίγονται κάθε μέρα δεν είναι να μείνετε ξύπνιοι περισσότερο, αλλά να μεγιστοποιήσετε το μεταβολικό ρυθμό σας, ενώ είσαστε ξύπνιοι. Εδώ είναι όπου το πρωινό μπαίνει στη ζωή μας.

Γιατί το πρωινό είναι τόσο σημαντικό για την απώλεια βάρους

Πρωινό γεύμα και μεταβολισμόςΈνα από τα μυστικά για την επιτυχή απώλεια βάρους, είναι να ενεργοποιήσετε το μεταβολισμό σας το συντομότερο δυνατό μετά το πρωινό ξύπνημα. Ο καλύτερος τρόπος να γίνει αυτό είναι να φάτε πρωινό. Στην πραγματικότητα, τίποτα, συμπεριλαμβανομένης και της σωματικής άσκησης, δεν μπορεί να σπρώξει το μεταβολισμό μας να δουλέψει πιο γρήγορα και πάλι μετά από οκτώ ώρες αναπαυτικού ύπνου, όπως ένα υγιεινό πρωινό!

 Όταν παραλείψετε το πρωινό, ο μεταβολικός σας ρυθμός παραμένει σε χαμηλά επίπεδα και το ίδιο γίνεται και με τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας. Τα χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα που προκύπτουν από έλλειψη διατροφής το πρωί, μας κάνουν συχνά να αισθανόμαστε ληθαργικοί. Επίσης μας κάνουν να νιώθουμε επιπλέον πεινασμένοι αργότερα κάτι το οποίο μας οδηγεί συχνά στην παρόρμηση για τσιμπολόγημα ή να τρώμε υπερβολικά μεγάλες μερίδες φαγητού στο μεσημεριανό γεύμα και δείπνο. Όταν τρώμε πρωινό, το σώμα μας αισθάνεται ότι τρέφεται καλά και νιώθει ικανοποιημένο και έτσι είναι πολύ λιγότερο πιθανό να τρώμε πολύ κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης ημέρας.

Οι λόγοι που παραλείπεται συχνά το πρωινό

Οι πιο συχνές αιτίες που οι άνθρωποι παραλείπουν το πρωινό είναι:

• Δεν υπάρχει χρόνος για να φάνε το πρωί.
• Προτιμούν να γυμναστούν το πρωί αντί του πρωινού γεύματος.
• Μπορεί να μην πεινάνε το πρωί.
• Αδυναμία να χωνέψουν το πρωινό γεύμα.

Δείτε τι μπορείτε να κάνετε αν ένας από τους παραπάνω λόγους σας κάνει να χάνετε τακτικά το πρωινό

« Δεν υπάρχει χρόνος » αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία. Εάν ο χρόνος είναι ένα πραγματικό πρόβλημα για σας και έχετε μόνο λίγα λεπτά για το πρωινό, τότε προσπαθήστε να:

• Φάτε κάτι που δεν λαμβάνει καθόλου χρόνο για να προετοιμαστεί, όπως ένα ποτήρι χυμό φρούτων, ένα-δύο κομμάτια από φρέσκα φρούτα ή ένα φλιτζάνι με γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά. Ακόμη και αν το προηγούμενο βράδυ φάγατε υπερβολικά, αυτό είναι μια καλύτερη επιλογή από το να μην τρώτε καθόλου.
• Προετοιμάστε το πρωινό σας το προηγούμενο βράδυ. Να έχετε έτοιμο το πακέτο με τα δημητριακά σας, το πιάτο σας, το κουτάλι στον πάγκο της κουζίνας, έτσι ώστε να είναι έτοιμα το πρωί.
• Κάντε δύο πράγματα ταυτόχρονα. Προσπαθήστε να βάλετε το πρωινό γεύμα μέσα στην πρωινή σας ρουτίνα, για παράδειγμα ενώ ασχολείστε με το σιδέρωμα μιας μπλούζας ή ενός πουκαμίσου, το τοστ σας να ψήνεται στην τοστιέρα. Όμως προσπαθήστε να μην κάνετε δύο πράγματα ταυτόχρονα ενώ τρώτε, γιατί έτσι θα φάτε πολύ γρήγορα και θα επηρεαστεί η πέψη σας.
• Μπορείτε να φάτε κάτι μικρό στο σπίτι και να φάτε το υπόλοιπο του πρωινού σας στη δουλειά. Για παράδειγμα, πιείτε ένα smoothie στο σπίτι και πάρτε τα αγαπημένα σας δημητριακά μαζί σας σε ένα πλαστικό ταπεράκι.

Η πρωινή άσκηση δεν είναι τόσο αποτελεσματική χωρίς πρωινό

Αν ασκείστε το πρωί με άδειο στομάχι, ο μεταβολισμός σας δεν θα φτάσει στα ίδια επίπεδα όπως αν τρώγατε κάτι πριν. Αν δεν σας αρέσει να γυμνάζεστε με γεμάτο στομάχι, τότε προτιμήστε να ασκηθείτε μία ή δύο ώρες μετά το πρωινό σας ( ή οποιοδήποτε άλλο γεύμα ), αλλά αν θέλετε την άσκηση το πρωί γιατί τότε μόνο μπορείτε, πιείτε ένα ποτήρι χυμό φρούτων ή φάτε ένα μικρό κομμάτι φρούτου πριν την άσκηση, έτσι θα δώσετε το μεταβολισμό σας τη σπίθα που χρειάζεται για να μεγιστοποιήσει τις θερμίδες που θα κάψει κατά τη διάρκεια της προπόνηση σας.

Να θυμάστε ότι δεν χρειάζεται να φάτε ένα γεύμα τριών πιάτων για να ενεργοποιήσετε το μεταβολισμό σας το πρωί, έστω όμως και κάτι μικρό όπως μια μπανάνα ή ένα smoothie θα σας βοηθήσει.

Η υπερβολική κατανάλωση φαγητού το βράδυ

Η σημασία ενός καλού πρωινούΕάν δεν είστε πεινασμένοι όταν ξυπνάτε, οι πιθανότητες είναι να τρώτε πάρα πολύ το προηγούμενο βράδυ. Προτιμήστε να φάτε κάτι ελαφρύ το βράδυ, με όχι πάρα πολλή ζάχαρη, η οποία μπορεί να επηρεάσει την ικανότητά σας να κοιμηθείτε .
Καλές επιλογές για σνακ τη νύχτα περιλαμβάνουν :

 

• Ένα μπολ δημητριακών από δημητριακά ολικής ή πίτουρο.
• Ένα μήλο.
• Λίγο τυρί με μειωμένα λιπαρά.
• Ένα σάντουιτς με μια φέτα γαλοπούλα και μαρούλι.
• Ένα μικρό κεσέ γιαούρτι και μούρα.
• Ένα smoothie φρούτων ή μια κουταλιά παγωμένο γιαούρτι.
• Ένα ζεστό φλιτζάνι με γάλα ή ζεστής σοκολάτας.

 Βρείτε κάτι που σας αρέσει

Εάν δεν μπορείτε να χωνέψετε το πρωινό, τότε βρείτε κάτι που μπορεί το στομάχι σας να το δεχτεί. Το να τρώτε πρωινό είναι πολύ σημαντικό (ειδικά όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος) και αξίζει το χρόνο και την προσπάθεια να πειραματιστείτε με εναλλακτικές προτάσεις μέχρι να βρείτε κάτι που μπορείτε να το φάτε. Εδώ είναι μερικές πιθανές εναλλακτικές λύσεις:

• Το γάλα και τα ολικής αλέσεως δημητριακά, ή το γιαούρτι με δημητριακά.
• Βρώμη με σταφίδες.
• Ολικής αλέσεως ψωμάκι με φρούτα και γιαούρτι.
• Φυστικοβούτυρο σε ψωμί ολικής αλέσεως.
• Smoothie με γιαούρτι και φρούτα.
• Κοκτέιλ με χυμό πορτοκαλιού, φράουλες, αχλάδια και ανανά.
• Τυριά και ολικής αλέσεως κράκερ.

Μόλις έχετε συνηθίσει να τρώτε πρωινό τακτικά, τότε μπορείτε να δοκιμάσετε άλλες υγιεινές επιλογές .

Αν σας άρεσε το άρθρο μας για τη σημασία ενός καλού πρωινού στη ζωή μας. Κάντε ένα Like στη σελίδα μας στο Facebook και μοιραστείτε το με τους φίλους σας!! Είναι η ανταμοιβή μας!!

Εύα Σ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CAPTCHA ImageChange Image

Free mockups