Η δίαιτα Dukan

Η δίαιτα DukanΝα χάσουμε κιλά χωρίς να μειώσουμε τις θερμίδες που καταναλώνουμε είναι το όνειρο του καθενός που ακολουθεί μια δίαιτα και αυτό είναι ακριβώς που η δίαιτα Dukan προσφέρει, με πάνω από 100 τροφές για να προσθέσετε στην διατροφή σας. Η δίαιτα αυτή αναπτύχθηκε από τον Γάλλο γιατρό Pierre Dukan πριν από 30 χρόνια, και έχει υποστηριχθεί φανατικά από διασημότητες όπως η Jennifer Lopez. Αν ακολουθήσετε τη λίστα τροφίμων του Δρ Dukan θα μπορούσατε να χάσετε εντυπωσιακά βάρος μέσα σε λίγες μέρες. Η δίαιτα Dukan χωρίζεται σε τέσσερις φάσεις, στην πρώτη η διατροφή μόνο με πρωτεΐνες (72 τροφές για να επιλέξετε), στη συνέχεια σταδιακά αυξάνει τις ομάδες τροφίμων που μπορείτε να τρώτε μέχρι να φτάσετε στο τέταρτο και τελευταίο στάδιο, όπου θα έχετε σταθεροποιήσει το βάρος σας  και θα μείνετε λεπτοί για το υπόλοιπο της ζωή σας!!!

Η δίαιτα Dukan είναι τρόπος ζωής…

1ο  Στάδιο Διατροφή μόνο με πρωτεΐνη (Attack Phase)

 Attack PhaseΠαρά το γεγονός ότι η Attack Phase της δίαιτας Dukan διαρκεί μόνο λίγες ημέρες, είναι ίσως η πιο δύσκολη για να την ακολουθήσετε. Τα γεύματα σας δεν πρέπει να περιέχουν καθόλου υδατάνθρακες και λαχανικά αλλά μόνο τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες. Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, η οποία μπορεί να διαρκέσει έως και 10 ημέρες ανάλογα με τα κιλά που θέλετε να χάσετε, αν θέλετε να χάσετε 5 κιλά την ακολουθείτε για 2 ημέρες,  για 6 έως 10 κιλά 3 ημέρες, για 11 έως 15 κιλά 5 ημέρες, για 16 έως 20 κιλά 7 ημέρες, για πάνω από 21 κιλά 10 ημέρες. Οι τροφές που μπορείτε να τρώτε χωρίς περιορισμό και  όπως σας αρέσει είναι:

Άπαχο κρέας: Μοσχαρίσιο κρέας στη σχάρα ή ψητό χωρίς λάδι ή λίπος.

Εντόσθια: νεφρά, το συκώτι, τη γλώσσα του μοσχαρίσιου κρέατος

Όλα τα πουλερικά, εκτός από πάπιες και χήνες, χωρίς το δέρμα

Όλα τα ψάρια

Όλα τα οστρακοειδή

Αρωματικά-Μπαχαρικά

Λάδι ανά ημέρα 2 κουταλιές της σούπας

Ζαμπόν χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, κομμένο σε φέτες,

Αυγά χωρίς κρόκο (2 την ημέρα)

Γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.

Καφές και τσάι χωρίς ζάχαρη

Να πίνετε τουλάχιστον 1 ½  λίτρου νερού

Να τρώτε τουλάχιστον 3 κουταλιές πίτουρο βρώμης την ημέρα

2ο  Στάδιο Διατροφή πρωτεΐνη και λαχανικά (Cruise Phase)

Cruise PhaseΚατά τη φάση Cruise, μπορείτε να συνεχίσετε να τρώτε ότι και στην πρώτη φάση, με μόνη διαφορά ότι τώρα θα προσθέσουμε και λαχανικά. Ανά ημέρα θα εναλλάσσουμε τα γεύματα των πρωτεϊνών με λαχανικά, με γεύματα χωρίς λαχανικά μέχρι να φτάσουμε στο στόχο μας, δηλαδή την πρώτη μέρα θα τρώμε λαχανικά και πρωτεΐνη και τη δεύτερη μόνο πρωτεΐνη και έτσι θα συνεχίσουμε μέχρι να φτάσουμε στο επιθυμητό βάρος. Τα λαχανικά που επιτρέπονται είναι: Ντομάτες, λάχανο, αγγούρι, μανιτάρια, ραπανάκια, σέλινο, σπανάκι, μάραθο, σπαράγγια, όλα τα χόρτα σαλάτας, πράσα, σέσκουλα, γαλλικά φασόλια, μελιτζάνες, κολοκυθάκια, πιπεριές. Απαγορεύονται φρούτα όσπρια, πατάτες και ρύζι.

3ο Στάδιο Σταθεροποίηση του βάρους μας (Consolidation Phase)

Consolidation PhaseΤο πόσο καιρό διαρκεί αυτή η φάση στη δίαιτα Dukan εξαρτάται από το πόσο βάρος έχετε χάσει, συνήθως βασίζεται σε πέντε ημέρες για κάθε κιλό που έχετε χάσει. Για παράδειγμα, αν έχετε χάσει 20 κιλά, θα πρέπει να την ακολουθήσετε για 20 x ημέρες πέντε, δηλαδή για 100 ημέρες ή τρείς μήνες και 10 ημέρες. Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, θα επιτρέπεται (συμπεριλαμβανομένων όλων των τροφίμων από τις πρώτες δύο φάσεις):

Μια μερίδα φρούτων την ημέρα, εκτός από τις σταφίδες μπανάνες, και κεράσια. Δύο φέτες ψωμί ολικής αλέσεως την ημέρα. 40g τυριού την ημέρα. Δύο μερίδες αμυλούχων τροφίμων την εβδομάδα. Αρνί και ψητό χοιρινό (άπαχο κρέας). Στη συνέχεια, μπορείτε να έχετε δύο γεύματα την εβδομάδα απ’ ότι θα επιλέξετε, αλλά πρέπει επίσης κρατήσετε μια μέρα την εβδομάδα που θα τρώτε μόνο καθαρή πρωτεΐνη, προσοχή όμως πρέπει να καθιερωθεί την ίδια ημέρα κάθε εβδομάδα.

4ο Στάδιο  Συντήρηση του σωματικού μας βάρους (Stabilization Phase)

Stabilization PhaseΑυτή είναι η μόνιμη δίαιτα που πρέπει να ακολουθήσετε για το υπόλοιπο της ζωής σας, για να μείνετε στο επιθυμητό σας βάρος. Μπορείτε να τρώτε ότι θέλετε τις έξι ημέρες από τις επτά, αλλά την έβδομη που εσείς θα έχετε επιλέξει θα τρώτε μόνο πρωτεΐνη, ότι δηλαδή τρώγατε στη φάση 1. Προσπαθήστε να κρατήσετε τις καλές συνήθειες που έχετε μάθει από τις πρώτες τρεις φάσεις. Καλό είναι να βάλετε την άσκηση στη ζωή σας ( ένα 20 λεπτό περπάτημα θα σας αναζωογονήσει και θα σας γεμίσει ενέργεια). Καθημερινά να τρώτε τρεις κουταλιές της σούπας πίτουρο βρώμης από την αρχή της δίαιτας και για το υπόλοιπο της ζωής σας.

Η σημασία της ποιότητας του πόσιμου νερού

Θα πρέπει να πίνετε άφθονο νερό σε αυτή τη δίαιτα. Όσο περισσότερο νερό πίνετε, τόσο περισσότερο θα έχουν την ευκαιρία τα νεφρά σας να αποβάλουν τα απόβλητα από τα τρόφιμα. Το νερό είναι το καλύτερο φυσικό διουρητικό και όταν το νερό συνδυάζεται με καθαρές πρωτεΐνες, δρα δυναμικά στη μείωση της κυτταρίτιδας. Μπορείτε επίσης να πιείτε τσάι (πράσινο, βότανα κλπ).

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τις ομάδες τροφίμων

Όλα τα τρόφιμα χωρίζονται σε τρεις ομάδες: Υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λιπίδια. Οι υδατάνθρακες αν και είναι πολύ νόστιμοι, είναι οι λιγότερο απαραίτητοι, ειδικά οι λευκοί υδατάνθρακες, όπως η ζάχαρη, τα μπισκότα και τα κράκερ.

Τα λίπη είναι ο εχθρός! Είναι η πιο συμπυκνωμένη μορφή ενέργειας στην οποία το πλεόνασμα αποθηκεύεται και αυξάνει την πιθανότητα για να παχύνετε. Έτσι μείνετε μακριά από τρόφιμα, όπως τα χοτ ντογκ, πατέ, σαλάμι και λουκάνικα.

Οι πρωτεΐνες βρίσκονται στα άπαχα κομμάτια κρέατος και έχουν εξαιρετικά χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά. Το μοσχαρίσιο  είναι μια καλή πηγή για πρωτεΐνη, όπως και το κοτόπουλου, τα νεφρά, το συκώτι, η γλώσσα και το ψάρι είναι επίσης Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε πηγές όπως είναι τα αυγά και το τυρί cottage. Πριν ακολουθήσετε τη δίαιτα Dukan καλό είναι να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας γιατί είναι ο μόνος που μπορεί να προστατέψει την υγεία σας

 

Έυα Σ

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CAPTCHA ImageChange Image

Free mockups