Επιλέξτε μια δίαιτα με πρωτεΐνες για να κάψετε λίπος

Επιλέξτε μια δίαιτα με πρωτεΐνες για να κάψετε λίποςΜια πρόσφατη μελέτη στο περιοδικό της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης διαπίστωσε ότι αν ακολουθείτε μια δίαιτα χαμηλή σε πρωτεΐνες τότε το πιο πιθανό είναι το σώμα σας να αποθηκεύει λίπος γύρω από το ήπαρ, τα νεφρά και άλλα όργανα. Αυτό το  είδος του σωματικού λίπους που βρίσκεται γύρω από αυτά τα όργανα είναι ιδιαίτερα κακό. Από την άλλη πλευρά, οι ερευνητές βρήκαν ότι μια δίαιτα υψηλή σε πρωτεΐνες αυξάνει τους μυς και ενισχύει το μεταβολισμό σας.

Μια δίαιτα με πρωτεΐνες θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος…

Η μελέτη κατέγραψε όλα όσα έτρωγαν 25 άνθρωποι επί 12 εβδομάδες και εννοώ τα πάντα. Αυτοί οι άνθρωποι περιορίζονταν σ’ ένα θάλαμο νοσοκομείου και παρακολουθούνταν στενά. Οι ερευνητές έδωσαν στους συμμετέχοντες περίπου χίλιες επιπλέον θερμίδες κάθε μέρα. Μια ομάδα πήρε τις επιπλέον θερμίδες σε πρωτεΐνες και η άλλη σε υδατάνθρακες.

Δεν αποτέλεσε έκπληξη, ότι και οι δύο ομάδες κέρδισαν βάρος, η ομάδα που ακολούθησε διατροφή χαμηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες έχασε στους μυς και κέρδισε σε λίπος, μιας και έτρωγαν τις χίλιες επιπλέον θερμίδες σε υδατάνθρακες. Η άλλη ομάδα απέκτησε περίπου το ίδιο ποσό σε μυς, απ’ ότι η ομάδα υδατανθράκων που απόκτησε σε λίπος. Έτσι, ενώ και οι δύο ομάδες κέρδισαν βάρος, η ομάδα πρωτεϊνών απόκτησε λιγότερο λίπος και περισσότερους μυς από την ομάδα των υδατανθράκων. Αν εσείς δεν θα τρώτε τις χίλιες επιπλέον θερμίδες, όπως έκαναν οι συμμετέχοντες σ’ αυτή τη μελέτη και τρώτε τη σωστή ποσότητα των υδατανθράκων ή πρωτεϊνών, αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος. Το σωστό είναι να χάσετε λίπος και ν’ αποκτήσετε μυς.

Αλλά αυτή η μελέτη αποκαλύπτει επίσης κάτι πιο βαθύ, που πολλοί διατροφολόγοι, το υποστηρίζουν για δεκαετίες, μια θερμίδα δεν είναι μια θερμίδα!!

Μια δίαιτα υψηλή σε πρωτεΐνες αυξάνει τους μυςΗ πρωτεΐνη έχει εντελώς διαφορετικές μεταβολικές επιδράσεις από τον υδατάνθρακα. Ας ρίξουμε μια ματιά σε δύο διαφορετικά σενάρια δείπνου με την ίδια ποσότητα θερμίδων. Ας πούμε ότι τρώτε 500 θερμίδες ζυμαρικά με κρέμα και παγωτό. Αν το σκεφτούμε είναι ένα μικρό γεύμα μ’ ένα μικρό μπολ με ζυμαρικά και δύο μπάλες παγωτού. Αυτό το γεύμα όμως θα ανεβάσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας, το οποίο θα προκαλέσει την εμφάνιση της ορμόνη ινσουλίνης. Δουλειά της ινσουλίνης είναι να ρυθμίζει την συγκέντρωση της γλυκόζης στο αίμα. Αλλά η ινσουλίνη κάνει και κάτι άλλο πολύ καλά αποθηκεύει το λίπος. Εγγυημένα σε λίγες ώρες αργότερα, θα είστε πεινασμένοι και πάλι και σίγουρα δεν θα φταίτε εσείς.

Αν όμως αποφασίσετε να φάτε 500 θερμίδες από άγριο σολομό και σπανάκι, τότε τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα στο σολομό θα έχουν μηδενική επίδραση στην ινσουλίνη. Οι πρωτεΐνες, προκαλούν εκτός της ινσουλίνης την εμφάνισης της γλυκαγόνης, μιας ορμόνης, η οποία εκτελεί τα αντίθετα από την ινσουλίνη, απελευθερώνει το λίπος από τα λιποκύτταρα. Συνολικά, οι ορμόνες αυτές εξισορροπούνται μεταξύ τους. Οι πρωτεΐνες και τα καλά λιπαρά στο σολομό, σε συνδυασμό με τις ίνες στο σπανάκι, θα σας κρατήσουν χορτάτους πολύ περισσότερο, κατά τη διάρκεια της ημέρας και παράλληλα θα καίτε το λίπος στο σώμα σας. Όπως είδατε και τα δύο γεύματα έχουν την ίδια ποσότητα θερμίδων, αλλά έχουν εντελώς διαφορετικές επιδράσεις στο σώμα σας.

Θα μπορούσαμε ν’ ανασύρουμε δεκάδες μελέτες που αποδεικνύουν ότι η πρωτεΐνη είναι κατά πολύ ανώτερη σε υδατάνθρακες στο να περιορίζει την όρεξη, να οικοδομεί τους μυς, να ενισχύει το μεταβολισμό και να καίει το λίπος. Μια μελέτη στο American Journal of Nutrition, για παράδειγμα, μας λέει ότι ένα πρωινό με πολλές πρωτεΐνες, σας κρατά πληρέστερους περισσότερο απ’ ότι ένα πρωινό με χαμηλά λιπαρά και υδατάνθρακες.

Δίαιτα υψηλή σε πρωτεΐνεςΤο αποτέλεσμα μιας μελέτης στο New England Journal of Medicine, που εξέτασε 1.209 ενήλικες για πάνω από έξι μήνες, ήταν ότι μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνη σας βοηθά να κάψετε λίπος και να διατηρήσετε την απώλεια λίπους πολύ πιο αποτελεσματικά απ’ ότι με υδατάνθρακες. Η πρωτεΐνη είναι πάρα πολύ σημαντική, καίει τα λίπη και ενισχύει παράλληλα πολλά άλλα πράγματα στο σώμα σας, από τις ορμόνες σας και τα αντισώματα μέχρι την πρόληψη της βλάβης των μυών.

Θέλετε να χάσετε βάρος; Θα μπορούσατε να επιλέξετε οποιαδήποτε δίαιτα, από τις δίαιτες με μειωμένες θερμίδες ή ν’ ακολουθήσετε μια δίαιτα υψηλή σε υδατάνθρακες ή μια δίαιτα χαμηλή σε λιπαρά. Αλλά αν θέλετε να χάσετε λίπος και να ενισχύσετε τους μυς σας, τότε πρέπει να ακολουθήσετε μια δίαιτα υψηλή σε πρωτεΐνες, μειωμένη σε υδατάνθρακες και να είστε σίγουροι ότι θα έχετε πιο αποτελεσματική καύση του λίπους, μαζί με την σωστή οικοδόμηση των μυών σας.

Αν σας άρεσε το άρθρο μας γιατί να επιλέξετε μια δίαιτα με πρωτεΐνες για να κάψετε λίπος. Κάντε like και μοιραστείτε το με τους φίλους σας!! Είναι η ανταμοιβή μας!!

Εύα Σ.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CAPTCHA ImageChange Image

Free mockups